Volgers

zondag 14 juli 2013

Kerst in juli

Hallo allemaal,

Allereerst dank aan iedereen die een reactie achterliet bij mijn Besties kaart. Het is altijd weer leuk om jullie reacties te lezen en dat doe ik dan ook altijd met een grote glimlach.

Vandaag is het weer eens tijd voor een kerstkaartje. In warm rood deze keer.
Ik heb voor deze kaart Glittering Tilda uit de Sweet Christmas Dreams serie gebruikt. Papier is van Maja Design en hoewel dit niet echt kerstpapier is, vond ik het voor deze kaart wel heel geschikt. Ik heb diverse stansen gebruikt van Marianne Design en de sterren van My Favorite Things. Verder is de kaart afgemaakt met wit organzalint van het Boekenvoordeel en een tekststempeltje van de Action.
Ik ben een beetje aan het oefenen/expirimenteren met het kleuren van het haar. Graag hoor ik daar jullie op/aanmerkingen en tips over. Als laatste heb ik de slinger en het onderrokje nog bewerkt met stickels. Daar ben ik niet helemaal tevreden over omdat het wat reageerde met de inkt van het inkleuren.


Gebruikte spectrum noirs
Huid: FS2, FS3, TN2, PP1
Haar: GB1, GB10, EB5
Kleding: DR1, DR5, DR7

Ik wil deze kaart insturen voor de volgende challenges:
Knutsel en kadootjes kerstkaart
Just a note kerstkaart zonder kerstpapier
Card making mama's monochroom
7 Kids Challengesblog ag with alcoholmarkers
Crafty friends inspired by a song (my song o, denneboom)
Crafy ribbons ag with ribbon
Time for magnolia wit + 1 kleur
Webshop Anma Creatief stansen

Iedereen nog een hele fijne dag.

Groeten, Aartje

p.s. mocht je in je leeslijst al een " vandaag is rood" post zien: de kaart is nog niet af, maar ik was al wel begonnen om een blogpost te maken. Ik drukte per ongeluk op publiceren........ de kaart komt als het goed is deze week af en dan ga ik hem plaatsen.

29 opmerkingen:

  1. Gorgeous Christmas card, thanks so much for sharing with us at CRAFTY RIBBONS X carol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aartje,
    Wat een leuke kerstkaart, mooi ingekleurd, het papier past er prima bij en mooi afgewerkt..
    Je kunt ook nog meedoen aan de challenge Christmas in July van Just a Note..groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi zus ziet er goed uit hoor. Ik had misschien nog wat sneeuw in de bomen gedaan dat geeft ook een leuk effect en omdat je toch veel wit hebt gebruikt!
    Die haren weet ik ook nooit goed blijf dat zelf ook lastig vinden en om daar een oordeel over te geven? Eigenlijk moeten we eens foto's besturen (bv die van gisteren) en dan eens naar donkere en lichte vakken kijken.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van rood met Kerst dus vind je kaart heel gezellig Aartje!
    Haren is hartstikke moeilijk, weet inmiddels wel dat er heel veel verschillende tinten van donker naar licht aan te pas komen en je tot slot met de lichtste kleur over alles moet gaan om een mooi geheel te krijgen. Oefenen en bestuderen Aartje, dat is de enige manier en dan nog lukt het niet altijd even goed (ik krijg zwarte haren maar niet onder de knie).
    Als je een witte gelpen koopt kun je het "bloeden" door de Stickles weer een beetje wegwerken!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WHat a beautiful card! Thanks for playing along with us in this week's challenge at Inky Impressions. Hugs E-

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Aartje,
    wat een leuke kaart in rood/wit. Heb ik ook eens gehad met die stickels, dat het uitloopt. Best irritant als je je kleurwerk klaar hebt...Maar het is niet te zien op de foto.
    Leuk.... de 23e!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve kaart! Echt een schatje. Mooi gedaan met deze Tilda en de kerstboompjes ervoor!!! Kleuren van het haar is een ding apart hé?! Ik probeer altijd nog meer dieptes erin te brengen, Door grotere kleurverschillen te maken. Maar ik vind de schaduwen al heel mooi gedaan!!! Je hebt wel de donkere en lichte vlakken (in mijn ogen) op de juiste plek gedaan zal ik maar zeggen ;-)Lekker blijven oefenen ;-) Heerlijk om te doen toch!?

    Leuk dat je meedoet met de challenge van AnMaCreatief.

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kerstkaart!
    Liefs, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Aartje, je kerstkaart ziet er helemaal leuk uit, ik heb hem even vergroot bekeken, maar het kleuren gaat je goed af, ik vind het inkleuren met de stiften ook best een uitdaging hoor, gewoon lekker oefenen, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aartje,ik vind dat je het er al heel goed vanaf brengt hoor,volgens mij ben je best streng voor jezelf,haha. Ik heb in de vergroting zitten kijken en ik blijf het een mooie,leuke,vrolijke kerstkaart vinden ;) lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kaartje, leuk al die verschillende mallen die je hebt gebruikt zo bij elkaar.
    groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart hoor, als je niets gezegd had over het uitlopen had ik het niet eens gezien. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekkere frisse Kerst kaart! Mooie combinatie!

    Bij het haar kleuren met stiften/ markers kun je voor de donkere kleuren ook de 'veeg'techniek gebruiken.
    En als je er daarna met de lichtere kleur weer over heen gaat, kun je daar ook deze techniek voor gebruiken.
    Mocht je meer diepte willen, dan kun je of grijstinten gebruiken
    ( koele of warme grijstinten) of een nog donkerder kleur in dezelfde kleurfamilie.
    Gewoon een kwestie inderdaad van verschillende combinaties uitproberen op kladjes.
    Ik kijk zelf altijd graag op het Copicblog en anders bij de Franse Delphine of de Italiaanse Franz!
    Zij zijn er ontzettend goed in, vind ik zelf. :-)
    Krijg meteen weer zelf zin om met de markers te gaan kleuren!!
    Groetjes,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A lovely Christmas card!! Thank you for joining our Christmas in July challenge at Inky Impressions this week,

    hugs Vicky xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je met deze SUPER mooie kaart meedoet met de Challenge bij Just a Note.

    Liefs,
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je kaartje helemaal te gek Aartje, wat een toppertje is dit zeg.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful christmas card!

    Thank you so much for playing with us our Tilda's Town Challenge. Hope to see you again!

    Hugs,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Very pretty card! Thanks for joining us at Inky Impressions.

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. A beautiful card thanks for sharing with us at crafty friends
    Hugs Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a beautiful Christmas Card..!! Thank you for playing with us at Tilda's Town Challenge

    Hugs, Shien Shien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterend mooie kerstkaart heb je gemaakt Aartje. Bedankt voor je deelname bij TFM. Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Knap hoor dat jij met deze winterse kaarten aan de slag bent, met deze zomerse temperaturen!!
    Ziet er leuk uit!!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Delightful card - love all the festive red - thanks for entering my CHNC challenge 133 - you could also enter this into my CHNC challenge extra for July - I'd love to see it there too. x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha die Aartje,

    Je kan nooit te vroeg beginnen met je kerskaarten. Boompje versieren blijft een leuke magnolia. Jammer als ik mijn boekje nog had gehad over het inkleuren met de markers had je dat gekregen. Stond stukje bij beetje voor gedaan hoe je haren moet kleuren. Bij de scheiding had je de kleuren meer over kunnen laten lopen. Inderdaad meer streep effecten. Blijven oefenen, want het zit er zeker in, maar moet er nog even uitkomen. Wij leerden ook de zon en schaduw kanten. Ik heb toen een cursus bij Diny Spakel gevolgd. Heel leuk om te doen. Leuk om weer wat van je te horen en succes met inkleuren.
    Gezellige groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt een beuty, ik blijf deze Magnolia beweldig vinden. Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie feestelijke kaart, Aartje, helemaal Kerst! Lastig hè, in deze zomertijd? Maar slim om voor te werken. Leuk dat je meedoet met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. leuk in rood/wit! bedankt voor het meedoen met de dcl!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezellig kerstkaartje zo midden in de zomer, maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Leuk dat je meedoet met de julichallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskwam op mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Thanks for visiting my blog and posting a comment